9 Okt. Kaffedagen.

För exakt 1 år sen, precis på dagen, så var det en sån otroligt bra dag! Skolan var väl helt normal, kommer iallafall inte ihåg något speciellt men efter skolan gjorde jag något galet med den ända personen jag gillar att göra galna saker med - Emma.
På kvällen skulle jag och min familj åka till Turkiet och varje gång vi åker utomlands så blir jag så stressad att jag ska dö när jag är där så jag måste se alla en sista gång, känna på saker en sista gång och säga små avskedstal till allt och alla ifall det skulle vara sista gången. Det är såklart jätte larvigt och så men det känns tryggare och tänk om jag faktiskt skulle dö!?

Så självklart var jag tvungen att träffa Emma och jag vet inte riktigt varför men vi bestämde oss för att gå till McD och köpa kaffe. (Kanske för att muggarna är i samma stil som muggarna på "Starbucks", eller egentligen inte men ja, lite inspererad vad jag nog) Så vi skyndade dit för vi hade ganska kort om tid på oss eftersom, från att jag slutade skolan till att jag var tvungen att vara hemma hade jag ca 2 timmar. Det knasiga börjar med att Emma hör fel, något som ofta händer oss två, mycket märkligt...Haha.

Emma- Två kaffe och 1 chokladmuffins

Kassörskan (eller vad man nu ska kalla dem) - Okej. Vill du ha varm eller kall mjölk?

Det är här misstaget sker eftersom Emma får för sig att de frågar om hon vill ha varmt eller kallt Kaffe...Så Emma säger såklart:

Varmt.

Vi får våra skollheta koppar kaffe och vår muffins och sätter oss. Kaffet är så varm att vi knappt kan hålla det i händerna och jag brännde tungan så hemskt att jag hade med mig det onda ett par dagar i Turkiet.

Vi äter upp muffinsen och kämpar för att få ner några platsskedar hett kaffe som dessutom är det äckligaste jag någonsin har druckit! Usch! Kaffe!? Hur tänkte vi!? Ingen av oss gillade ju ens kaffe!?

När vi för länge sen ätit upp vår muffins så kollar vi på klockan och inser att vi, eller jag, börjar få väldigt mycket brottom om jag ska hinna cykla hem och vara hemma någorlunda i tid. Så vi börjar sakta gå mot cykelparkeringen på Öster. Vi försöker klunka ner kaffet även fast det är super varmt och super äckligt!

Historien slutar med att jag håller på att spy, Emma får i sig sin men jag får verkligen inte ner mer om jag ska undvika och spy så Emma dricker upp det sista i min mugg; eftersom vi bestämmt att allt ska drickas upp!

Ja, så gick det alltså till...Den 9 Oktober är kaffe-dagen då vi klunkade i oss super hett och super äckligt kaffe och idag är det ju den 9:onde igen...attans. Så idag blir det kaffe med kallmjök och muffins på McD! Önska oss lycka till ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0