"Denmossigeodensandige"

Ja, okej. Jag orkar verkligen inte hålla mig...om något roligt ska hända som jag ABSOLUT inte får säga så går det ett par timmar sen håller jag på att spricka!! Skrev ju igår att bloggen ska få en överasskning på Onsdag (imorgon) men jag tar den överasskningen nu istället.

Kom hem igår efter ett stund på stan, satte mig vid datan och allt var helt normalt och bra. Börjar chatta lite med Emma och plötsligt, från ingenstans så slår det mig att jag plötsligt vill starta blogg med henne! Och eftersom Emma är världens bästa så säger hon lite motvilligt och efter en lång skrattattack; Okej :)
Jag blir ju såklart jätte glad och super engagerad och vill genast börja prata bloggnamn och design o.s.v, Emma som håller på med att skriva en ansökan verkar lite lagom glad och "på" men ja, hon känner ju mig och jag antar att hon väntade det värsta så...
Iallafall så kom vi fram till 3 förslag på ev bloggnamn; Sommarbarnen (efter som vi båda ÄLSKAR sommaren med stort Ä!!) , 2milbort (eftersom vi bor 2 mil ifrån varann i alla riktningar) och denmossigeodensandige (Om ni har svårt att urskilja orden så står det "Den mossige o den sandige" vilket kommer från att både hon och jag skriver dagbok, min är sandfärgad och hennes är mossgrön...plus att jag har någon liten gömmd och glömmd förälskelde till stränder och hon är ju praktiskt taget uppvuxen i skogen...så det passar ju super duper bra)

Och eftersom vi är som vi är så väljer vi ju såklart "denmossigeodensandige", helt galet, udda och speciellt precis som vi är. Allt vi gör är i princip galet...(hur ska det gå på bussluffen....) och vi ställer upp och gör sjukt galna grejer för varann. Och jag vet inte hur Emma känner men jag skulle gå igenom eld för henne. 

Ja, så det är själva nyheten. Jag och Emma startar blogg tillsammans imorgon! 

Hur blir det med den här bloggen då? Kommer jag överge den? 

NEJ! Såklart inte. Kommer spara hela bloggen men jag kommer kanske inte uppdatera den, men den dagen då Emma och jag tröttnar på att ha blogg tillsammans så måste jag ju ha något att komma tillbaka till. Så svaret är nej, jag tar bara en längre paus.

Så det ska jag och Emma göra imorgon alltså...Eller egentligen så ska vi ha vårt officiella "Bussluff-möte" imorgon och bestämma det sista och fixa ihop schemat för Fredagens bussåkning. Måste också kolla över pengar och packning plus 1 boende som inte är riktigt klart än...Åhh, jag längtar verkligen!! Ska bli så sjukt roligt! Och att det bara är 15 dagar kvar är ju helt ofattbart! 15 dagar är ju bara 2 veckor och! Plus att nästa vecka kommer gå som en dans eftersom vi har en Sociaritetsdag (eller vad det nu hette) och 1 studiedag...Plus att det 20:onde är det "tema dag" i skolan!! Sjukt kul.
Och påtal om den tema dagen så behöver jag hjälp!
Man ska klä ut sig till ett yrke! Hjälp, några förslag!?


Kommentarer
Postat av: Anonym

haha, ni är roliga ni :)



jag vet inte heller vad jag ska klä ut mej till ? :S

2009-05-05 @ 14:48:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0