"En kväll att minnas"

Sanningen är att jag faktisk MMS:ade en bild från grillningen igår kväll men tydligen har det inte kommit fram än..?
Den andra sanningen är att jag hade hur kul och mysigt som helst igår och jag längtar tills nästa gång någon bestämmer sig för att dra igång något.

Men vi ångrade genast att vi inte bjudit dit några killar...av en anledning....HUR FAN TÄNDER MAN EN GRILL!?
Matilda som troligen kollat in sin pappa hällde på lite grillkol (nej, juste...vårt första bekymmer var ju hur man fick upp kol-påsen...) , sen på med lite skvätt tändvätska....(varför ska sådant vara barnsäkert för!?) och så tände vi på. Till en början gick det ju bra...lågorna fanns och det blev varmt men sen....så började det bara röka och vi tyckte allihopa (som sätt våra pappor om fredagskvällarna) att det gick en aning fort, det brukade ju ta jätte lång tid!
Så på med mer tänksvätska och 1000 tändstickor som hälften av dem slocknade på vägen ner till kolen...
Efter ca 30 minuter så la vi på våra grejer (jag hade hamburgare!) och det gick...har ingen aning om vi gjorde rätt men men...mat fick vi iallafall.

Sen började en viss Emma (H) leka med elden...(jäkla pyroman!) och tändvätskan och gjorde en liten brand nere på sten stranden och min första tanke var "Okej, vissa majbrasor ställdes in...då kanske det inte är så JÄTTE bra om ett gäng 14 åriga tjejer leker med elden nära en "kulle" med snus trot gräs!!"
Men vi lät dem hållas och jag har inte läst tidningen än men jag tror inte att Kneippbyn brunnit upp, så det gick nog vägen.

Vi tjejer som var där var;
Amanda
Beatrice
Matilda
Emma
Elin
Lowe
Jennifer
Jag

Nu ska jag äta frukost, byta om, sen är det dags för seriestart mot Stenkyrka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0