Träning+Musik=Drog

Det finns oändligt många varianter på hur man kan träna. Man kan promenera eller springa, man kan gå på gym eller skapa ett enkelt "hemma-gym". Men kan använda sig at dvd:er, stora bollar och "snören" eller också spelar man fotboll, innebandy, dansar eller något sånt men vad man än gör så går allt så himla mycket lättare om man har musik till. Visst, det kan vara en smaksak men de flesta jag frågat får en riktig kick av att träna och lyssna på musik samtidigt. För mig är det som en drog, jag ser inte alltid framemot att gå ut i spöregn och ta en vända i spåret (men ska man träna regelbundet så ska man) men jag ser alltid framemot att sätta på mig hörlurarna och sätta på Mp3/mobilen. Det känns så fel att sitta i soffan med ett par hörlurar och med musiken som dånar, men om man går ut och springer eller går så känns det inte konstigt eller märkvärdigt och träningen blir 1000 gånger lättare. (Ni kanske undrar varför jag inte kan sitta och lyssna på radion och svaret är enkelt, man blir bara så otroligt irriterad på all skitmusik och reklamavbrott att jag helt gett upp med att sätta på radion när jag vill lyssna på musik, har annars inga problem med radion men när man är inställd på att lyssna på musik så vill man inte att det ska kombineras med långa reklamavbrott, nyheter och intevjuer).

Men går all musik att träna till?
Självklart inte! Träning bygger ofta på att hålla samma tempo hela träningen igenom och inte sakta efter och inte kuta gärnet ett par 100 meter för att sen ge upp för att man är på väg att spy. Det gäller att fylla sin "musik-maskin" med musik som innehåller ungefär samma rytm och tempo (eller om du inte har några problem med att lyssna på "The Rose" efter  "No stress" och fortfarande håller tempot så kan du ju mixa hur du vill)
Så här bjuder jag på en lista med bra "spring musik" som jag och mamma kallar det.

Löp-Listan

Kevin Borg - Living on a prayer
Laurent Wolf - No stress
Britney Spears - Gimme more
Britney Spears - Piece of me
Britney Spears - Womanizer
Britneys Spears - Circus
Shan The Man - Toarulle remix song


Mer musik kommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0