New ways

Just nu är jag jätte sugen på att bara komma iväg. Se något annat, skaffa erfarenhet, känna nya smaker, dofter och känslor. Så, självklart, ska det bli underbart att få åka milen ner till Södra delen av ön och tillbringa några dagar där och självklart så kommer jag nog få allt det där jag vill få ut av en "tripp utanför Vibble" men samtidigt så har jag ju redan varit där ett par gånger, jag känner de flesta i mitt sällskap väldigt bra och jag kommer ju i princip leva på grillat och glass (så smakupplevelsen kommer nog inte sjuta i taket).

Utan jag vill iväg från ön och iväg från Sverige! Sommrarna är stunderna då jag mest av allt bara vill stanna här (som den person jag nu är,är jag alltid ute efter att få komma iväg och se något helt nytt men på sommrarna stillas behövet iallafall en aning) och uppleva den underbara svenska sommaren. Men just nu, när vädret inte är det bästa och Jordgubbe-säsongen snart är över så känns det ganska meningslöst att stanna kvar här. Nu vill jag bara iväg.

Och det bli definitivt inte bättre av att jag, för några kvällar sen, såg videofilmen från senaste Turkiet resan eller att jag idag legat i timmar och tittat på "The City" maraton på MTV...
Så jag tänkte lista upp ställen jag känner stort behov av att komma till just nu!

  • USA, New York
    Men en stor plånbok och med det bästa sällskapet så är det verkligen en dröm som blir sann (ja, det vill säga den dagen jag faktisk kommer dit...Just nu är jag 14 år och luspank). Att dra iväg och plugga i New York och dela lägenhet med en cool "Roommate" är verkligen något jag vill uppleva! (I samma dröm vill jag också vara 20 och klar med grundskolan)

  • Grekland, Santorini
    När det gäller Santorini vill jag verkligen se allt! Där finns det inte så mycket shopping som lockar men "Stranden" med stort S kommer ju bli en upplevelse när jag väl kommer dit. Också att få ströva runt bland alla vita kalkstenshus (För visst är det kalk?) och äta fritterade Bläckfiskringar med Tzatziki dagarna i ända! Och självklar få se solnedgången "in action" och hela världens vykort i Oia.

    Ja, listan blev inte så lång då jag insåg att alla andra ställen är en fis i rymden igemfört med dessa två resor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0