12 böcker väntar...

Gud vilken tur att hösten är påväg!
Jag förknippar faktisk hösten med mer vila än sommaren. Hur knäppt det än låter så är det sant. Tänk att krypa ner under en filt framför en brasa tillsammans med en maffig bok...
Ja, för till skillnad för ett par månader sen så har jag en lång lista med böcker som väntar på att jag ska läsa dem.

Nr 1 bilr ju såklar att försöka komma igenom Aidan Chambers "This is all" eller "Det här är allt" som den heter på svenska. Känner mig ganska hopplös eftersom jag inte ens kommit igenom "första" delen än...
Så den blir ju Prio 1 sen har jag en lång lista och jag vet inte vart jag ska börja:

L.A Candy ~ Lauren Conrad
Le tour du monde en quatre-vingts jours (Jorden runt på 80 dagar) ~ Jules Verne
Anne Franks Dagbok ~ Anne Frank
Bläckdöd ~ Cornelia Funke
Tidvattnet ~ Helen Dunmore
Djupet ~ Helen Dunmore
Den inre kretsen ~ Mari Jungstedt
Fri man pinkar i trädgården ~ Bernt "Bison" Nilsson
Atlantis ~ Pierre Benoît
Atlantis Hemlighet ~ David Gibbins
Vilda Svanar ~ Jung Chang

Får nog förlägga läs-perioden till Vintern och möjligen våren...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0