"apamysig" eftermiddag

Tjollahopp!

Hemma nu från en "apamysig" (som Emma skulle ha sagt) stund på stan, eller rättaresagt nere vid hamnen.
Vi möttes vid 14.00 någonting och försökte först få tag i Emmas mobil som är borta, med 1 halvhjärtat och mycket nervöst försök att ringa upp den "gubbe" som vi vet har mobilen så la vi ner efter ett par signaler och tänkte inte ner på det.
Vi gick raka vägen ner till hamnen och Almedalen och min mun gick som en kulspruta, fick göra det bästa för att inte bara ställa mig mitt i backen och skrika ut min lycka, att det äntligen är sommar är helt otroligt och att tänka på allt jag ska göra och hur mycket jag och Emma egentligen ska göra är helt otroligt!!! Vi svängde förbi bibblan för att fixa med lite böcker och sen bort till Glass-magazinet som har blivit som en signatur för mig och Emma, såfort vi får chansen springer vi som kor på grönbete ner för backarna och kullerstenen.

Och idag, eftersom jag är extra lycklig så lyxade jag till det rejält!
1 voffla med 3 kulor; "Äpplepaj", "Hallonglass" och "Rocky Road" +vaniljgrädde på toppen.
När vi fixat detta från en mycket mycket förvirrad och stressad "glass-gubbe" så gick vi och satte oss på den underbara trappan med utsikt över alla båtar och bojar som låg ute i vattnet. På vägen dit stötte vi också på 4 (några år äldre) killar som går på min skola, och bara sådär rakt ut i luften frågade 1 av dem om vi gick på södervärn!? Jag sa att jag gjorde det och sen gick vi. Fattade ingenting, de verkade inte vara något taskigt eller så heller för då hade de nog skrattat men dom såg helt allvarliga ut...aja, får jag något att tänka på i kväll under täcket iallafall....

Nu sitter jag här och lyckan bara fortsätter, hade jätte många roliga inlägg i min "Bloglovin" som haf nu läst igenom och nu ska jag pyssla lite med dator+mobil...Vet int ehur det komemr gå men får väl hoppas på det bästa ;)

Ps. Imorgon får jag börja skriva dagbok!! Ska bli super kul, Emma har också skaffat en bok (en precis likadan som min fast en grön, jag har en "sand-färgad") och ett förnufft till att börja skirva i sommar. Ska bli askul att hon också "sitter i samma båt" :) Ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0