I want to write a...Väckarklocka

Jag är ganska mångsidig. Eller varierande kanske man ska säga.
Under en period sätter jag mig och plöjer böcker om Islam bara för att jag tycker att det är så sjukt intressant och spännande, perioden efter den är det mode och shopping som gäller och halva månadspengen går åt till att köpa mode-tidningar och veckotidningar, nästa period kan jag vara helt inställd på träning och att leva hälsosamt, då rör jag inte en godisbit och är ute och springen flera km varje dag. En period jag har är den då jag skriver. Eller jag vill skriva, rättaresagt.

En dröm jag har är att ge ut en bok, helst en bok som griper tag och ruskar om folk. En väckarklocka, ja, jag vill skriva en väckarklocka till omvärlden.
Ett problem jag har är att ta mig tid att göra saker, jag kan gå runt och prata om att komma ut och springa i 1 månad innan det händer eller det kan gå dagar utan att jag borstar håret bara för att jag inte hinner leta efter borsten. Jag har stora problem med att ta mig tid alltså. Jag gör det jag måste göra sen har jag faktisk ingen aning om vad som händer med tiden däremellan. Detta problem gör det alltså svårt för mig att sätta mig ner och skriva. Det är riktigt svårt.

Men på sommarloven så går det mycket lättare och nu när jag känner att mitt sommarlov har börjat på riktigt (sisådär 2 veckor efter alla andra) så har jag faktiskt kommit igång och allt gick på bara ett par timmar.

Det första man måste göra är ju såklart att komma på vad man ska skirva om. Även där är jag mångsidig. Ibland känner jag för att skriva deckare, ibland en kärleksroman, en tonårs-problemroman och ibland en Chicklit-bok. Just idag blev jag sugen på en chicklit (Ja, alla "Shopaholic" böckerna har faktisk den inverkan, tro det eller ej). Så jag tänkte igenom en stomme och började. Efter en sida - vilket är så långt jag kommit - så har jag upptäckt att det blev något annat. Chicklit-andan jag hade då jag började skriva har övergått i en blandad "snyft-historia"-kärleksroman-sportbok anda och även fast det inte alls var det jag tänkte från början så känns det ändå riktigt bra. Och jag tror faktisk att jag kommer kunna slutföra det här. Och självklar finns det ingen chans att jag kan låta bli att berätta vad boken ska handla om så jag lovar att berätta såfort jag har kommit på lite mer. Just nu har jag bara en somme, en ledstång, en tanke så jag måste utveckla det lite med namn och lite bredare handling. Men såfort jag är klar så ska jag medela er så ska ni få följa med på min resa.


Kommentarer
Postat av: Leonard

TACK! :D



Tack så mycket! Tog bilden i Venedig förra sommaren och fixade lite :)



Det samma! :)

2009-06-23 @ 23:15:31
URL: http://trierer.blogg.se/
Postat av: Bea

Hoppas din dag varit bra :)

2009-06-23 @ 23:51:17
URL: http://beatricebrorsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0