Rysk fluffmössa

Har ju hittat en liten stor kärlek. Nämligen den ryskakrigsmössan (eller vad alla nu kallar den), den går också under ett lite grovare namn som jag inte vet om jag vågar skriva här eller inte men, aja, vi gör ett försök; Björnfitta....Jag sa ju det, inte bra men det är sant.
Hörde en massa andra namn också idag när jag gick i korridoren. Är troligen den ända på min skola som har en rysk fluffmössa för imorse stod alla bara och tittade, pekade, viskade och en tjej kom t.o.m fram och kände på den, eller rättaresagt; Jag gick förbi och hon sträckte ut handen och utbrast: Åhh, vilken skön mössa!
Och jag blev så glad över denna knäppa reaktion bland skolans elever i min del av skolan denna morgon.

Jag vet ganska många tjejer och killar som gör allt för att passa in. De klär sig som alla andra, de gör som alla andra, de säger som alla andra (ja, det finns ju faktisk en del uttryck som går runt ett tag och sen spårlöst försvinner). De klär alla på sig samma mask på morgonen och jag tror att de flesta går hem och tar av sig masken och tänker; Gud vad skönt!

Varför vara som alla andra? Varför klä sig som alla andra? Varför göra som alla andra?
Gud vad tråkigt!
Jag älskar dessa reaktioner för då har jag lyckats. Jag har lyckats dra mig från mängden och jag är inte längre en "såndär" tjej. Jag blir jag :)
Tack Mössan! Jag älskade dig innan och jag älskar dig nu och jag kommer bära dig så länge jag vill!

Ps. Vet ni vad som jag la märke till? Inte en ända person har sagt något nedlåtande och det är ju det alla är rädda för. Om man är annorlunda så får man ju bara posetiva komentarer tillbaka, så varför vara feg?

(bild kommer)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0