Personlig almenacka!

Ja, nu har det gått ett helt år, ett helt år som 7:a. När vi börjar i höst (varför säger man höst!? Vi börjar ju i mitten av Augusti!!) så är vi åttor! Det ska bli jätte skönt att slippa vara yngst! Men eftersom jag har haft det ganska tufft nu i 7:an så tänker jag att till nästa läsår ska jag börja använda en almenacka. Finns nämligen en cool sida där man kan få bestämma helt själv hur man vill att den ska se ut och det kostar bara 275 kr! Helt otroligt!

Och när jag säger att jag har haft det tufft iår så menar jag inte att jag inte hänger med i skolan och att mina prov ligger på IG nivå, för det gör de inte! Men orken tar slut ganska snabbt när man alltid vill att något ska hända och också lever upp till det.
Idag gör jag mitt bästa för att klara av skolan vilket jag gör enligt min mentor och blivande mentor. Jag gör det jätte bra och även fast inte alla mina prov ligger på MVG nivå så är det inte ens nära IG (i allt förutom matte...).
Samtidigt som jag grejar skolan så spelar och tränar jag med två lag plus att jag vill hinna med extra löpträning och styrka. Förutom detta så kommer det alltid upp extra saker som resor, utflykter, jobb, barnvaktande, kalas och tiden räcker inte till riktigt! Jag har klarat detta år med en hårsmån från att falla i backen och eftersom nästa år kommer bli ännu tuffare då det är mycket med betyg att tänka på och en helt ny nivå så är det ett måste för mig att fixa en kalender! Haha, ska faktisk bli skit kul. Haha.

Iallafall så ska jag sätta mig nu och försöka pilla ihop något på http://www.personligalmanacka.se/ , sen är det match med U-laget ute i Stenkyrka, ser inte ett dugg framemot matchen. Jag säger att stenkyrka är våra ärkerivaler och det är riktigt trist att spela mot dom eftersom de kör sin Offside teknik som gör att spelet aldrig kommer igång på riktigt!
Men men, kul ändå såklart, skönt att få koppla av i 90 minuter, kommer bort från allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0