Leka vuxen är inget för ett barn som jag.

Ja, ännu en dag på fotbollskolan är avklarad och nu är det bara den stora dagen imorgon som gäller då vi ska ta alla 93 barn till Kneippbyn och förhoppningsvis klarar de sig från ev skador och borttappningar. Jag och Emma var i affären idag och handlade matsäck tills imorgon men jag sa; Jag tror inte jag aldrig kunna sitta och koppla av och äta upp det här.
Förhoppningsvis har jag fel men det är sån jag är. När det är jag som har ansvar för något så kruper kontroll-freaket fram igen och imorgon kommer jag känna att jag har ansvar för 93 små barn och det känns inte så bra eftersom jag känner mig som ett litet barn själv och att ta på sig rollen som vuxen-och-ansvarsfull är inte det roligaste jag vet.  Jag är mer den som kommer springa fort fram till alla karuseller och skojigheter eller alltid vara på barnens-sida. Det är sådan jag är och jag hatar då jag måste leka vuxen och jag hatar även andra barn/ungdomar som gör det! Det är bara så himla löjligt att lådasas vara någon du inte är. Självklart kan man ta ansvar ändå men just det där att lådsas vara vuxen är något som jag verkligen vill ifrån. Då blir man bara en tråkig person som barnen inte knyter sig ann och då har man helt plötsligt förlorat dem och då har man ingen chans att påverka någonting.

Så jag kommer verkligen inte få ner min Yoggi-youghurt och mina sesam-kakor imorgon då jag samtidigt ska vara en av de ledare som ska ta ansvar för 93 barn som är helt oförutsägbara! Nej, usch.

Nej, nu ska jag duscha och tänka igenom morgondagen.
Hörs imorgon då jag berättar om hur vi firade Emmas födelsedag idag ;)
Ha det bra tills dess.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0