"Kråkan"

Gomorgon!
Hur har ni det idag då?

Längtan efter stranden sitter kvar men jag antar att det får vänta tills nästa vecka då underbara Emma kommer hem och jag ska tvinga henne att sätta sig på tandem-cykeln och trampa! Haha. Mycket bad hoppas jag iallafall på!
Men innan så blir det ju Oskarshamn på Fredag-Lördag-Söndag.
Det måste vara typ världens ände...det är lite dött tycker jag. Jag var ju, som det så vuxet heter, "ute" förra gången jag var där. En pub kallad "Kråkan" där det tydligen inte fans några åldersgränser eftersom även lilla jag (ett år yngre då) fick vara där trots att jag fick blickar av alla, fulla eller inte, alla gav mig en blick som menade på att jag inte hörde hemma där. Och tänk va rätt de hade! "Kråkan" är faktisk delaktig i mitt beslut om att bli nykterist (trots att jag råkade dricka en rom&cola ute i stugan men det var ju en olyckshändelse...). Iallafll vad jag ville komma till är att jag och mina föräldrar cyklade hem där mitt i natten (ca 2.00) och det vr verkligen stendött över allt förutom på "Kråkan" och vid ingången till en lägenhet där det var både minderåriga och droger inblandade. Oskarshamn är verkligen en förort och ett sista val för mig!

Men som tur är så är det nu bestämmt att på fredag förmiddag, då vi är framme, så åker vi direkt till Kalmar och shoppar! Det mesta kommer läggas ut på Monki förståss men har även kollat på en tröja och ett par långa jeans-shorts som jag vill ha!
Nej, mer om resan lite närmare och framför allt efteråt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0