älskar-älskar inte

Gomorrn.

Idag har jag bara ett ända uppdrag. Jag ska göra något som jag älskar som kommer leda till något jag hatar. Så det gäller att tänka smart.

För några månader sen yttrade jag mig att jag fullständigt hatade att packa. Nu har jag kommit på att det inte är sant. Jag har upptäckt att jag älskar att packa, det är att packa upp som jag hatar så ända in i norden!! Så jag brukar alltid ha det i backhuvudet när jag packar att "Allt det här jag packar ner måste jag packa upp också...+lite till!".

Jag ska nu vara borta i 3 dagar så packningen kommer ju inte bli lika jobbig som att packa inför en 2 veckors sol-o-bad semester - eller ännu värre, 3 veckor i USA där jag t.o.m måste konka runt på min packning genom 15 delstater (!!).

Men jag har kommit på att det gäller att planera sin packning - vilket är helt nytt för mig - och tänka igenom resan noga.
"Vad ska jag göra?" "Hur länga ska jag vara borta?" "Hur många plagg kommer jag kunna använda mer än 2 gånger?" och sist men absolut inte minst, "Hur mycket ska jag shoppa?" och "Vilken dag kommer jag att shoppa?". Detta är ju väldigt svårt att planera med tanke på att en dag kanske man bara vill shoppa medan nästa dag som man planerade att shoppa på, så är man inte ett dugg sugen.

Men jag kommer iallafall packa ner så lite kläder som möjligt, kanske bara 2 hela outfit's och sen shoppa resten. Det blir perfekt.

Så jag tror att jag först ska ut och sola i några timmar och sen (mitt på dagen då UV-strålningen är som starkast) går jag in och packar.
Låter skitbra i mina öron.

Vad ska ni göra idag då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0