Storstädning. Emma kom hem, behöver lite hjälp!!

Ja, min lilla städning har nu blivit ett 2-3 dagars projekt. Fick nämligen för mig att riva ur hela min garderob (eftersom golvet i den garderoben inte syns och har inte gjort på flera år) är också sugen på att riva ur min andra garderob så att hela rummet får en uppfräschning men om det ska ske så får jag be antningen Emma eller Mamma om hjälp för No way att jag orkar städa i 3 dagar-helt själv!! Aldrig.
Så Emma kommer ju hem imorgon så jag ska höra med henne om hon kan hjälpa mig så får jag väl bjuda henne på Cirkus eller nått.
Det blir säkert skitbra.
Oturligt nog så är jag väldigt lik min gammelmorfar....en riktig skrotsamlare. Ända skillnaden är att han faktisk gick-en gång i veckan-till soptippen och tog allt han ville ha och sparade och slängde inget! Aldrig någonsin. Jag går inte och samlar på soptippen men jag har otroligt svårt för att slänga saker. Speciellt kläder...Jag tänker alltid "Men det här kommer jag ju använda snart säkert" och så blir det aldrig av. Och nu är det extra jobbigt då jag inte växer på något håll så alla kläder passar i flera år...det är ju något annat att kasta något som är för litet men att kasta något som är i samma storlek....det är något helt annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0