Emilia.S



Jag heter alltså Emilia och som jag sa så älskar jag mitt namn och tycker att det är ett av de finaste namnen, jag är döpt efter en docka som mamma hade när hon var liten. Och jag bor i ett hus som är 106 år gammalt, det var min farmors farfar som började bygga huset år 1903 och det har gått innom familjen ända sedan dess. Huset ligger på Gotland, närmare bestämmt i Vibble, Visbys ända förort. Har hittar man en Ica affär, Kneippbyn (sommar & vattenland), en fritidsgård, 2 dagis, lite radhus, villor och lägenheter, företaget Design kök, Vibble byggdegård och kapell, 1 lekpark med fotbollsplan, frisör, en pensionerad veterinär, ett bilmuseum och massa dagmammor. Ja, det är ungefär så Vibble ser ut och jag älskar det verkligen! Villa aldrig riktigt flytta här ifrån.
Vibble ligger ungefär 3 km från stan så det är ingen bit. Med cykel är hur jag tar mig och är mer eller mindre uppväxt utan bil, har inga planer på varken moppe eller körkort och bil, nej. Istället går moppe-pengarna till en Språkresa mellan 9:an och 1 året på gymnaium, körkort och bil-pengarna går också till framtida resor som t.ex jorden runt och tågluffning. Jag vill se allt och drömmer varje dag om min framtid och vad jag tänker göra med den. Går på en högstadie skola i stan där lärarna inte bara lär oss matte och engelska utan också tar sig tid att på raster sitta och småprata i kaffis, de tar sig tid att ge oss råd och berättar hur de tycker att vi ska leva, bartender skola i Grekland, tågluffa, plugga i Nya Zeeland, ja, de lär oss att inte vara rädd för världen utan istället ta den med storm och även om det bara är för en lunchrast så gör de oss modiga och får oss att tro på oss själva och ger oss möjligehten till planer och drömmar, Ja, jag älskar min skola, mina lärare och sättet de fyller oss med det här modet att göra vad vill, allt är möjligt.

Men på fritiden gör jag ju så mycket mer än att bara drömma (även om det är en stor del). Jag spelar fotboll i IFK Visby, skriver en hel del (förutom här på bloggen), älskar serien One Tree Hill som har gett mig så mycket mer än "timmar framför tv:n", har lärt mig mycket av den och den har piggat upp mig då jag vart som värst, så det blir mycket tv-tittande.
Gillar också språk och håller nu på att ta mig igenom en engelsk bok på 300 sidor annars pluggar jag ju spanska i skolan också.
Shoppar också en hel del, myser med kompisar speciellt ELD, som är och kommer alltid förbli (hoppas jag iallfall) min bästa kompis och stora syster i alla lägen.
Jo, det är i stora drag det jag gör förutom pluggar då...Har förövrigt toppbetyg (enligt mig)...(eller jag går bara i 7:an så betyg finns inte i min värld än, men vad omdömmena säger så säger jag Topp betyg :D) Får höra mer om det på Onsdag då mitt utvecklingssamtal faller sig...Vet inte om jag ska vara nervös eller lugn...
Aja, nu har ni nog hört det jag vill att ni ska höra (men har så otroligt dåligt minne så kommer säkert på något mer) men om det är något ni känner att ni MÅSTE ha svar på så finns jag på mejlen som också funkar som MSN och så kan ni ju alltid komentera.

Ha Det Bra <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0