Dalhem C

Hej allihopa!

Sitter inne i Andrés rum och bloggar. Har har ju Spotify + att han inte är hemma, så man får ju passa på ;)

Igår i skolan hände det inte så värst mycket, är kanske inte riktigt inne i rutinerna än men det kommer väl efter ett tag.
Efter skolan cyklade jag och Jasmine in till stan där vi skulle träffa Emma och Bea. Eller rättaresagt; Jag skulle träffa Emma och Jasmine skulle träffa Bea.
Men vi gick väl runt där ett tag sen cyklade jag hem och Emma tog bussen hem till mig ;)
Väl där gick vi direkt till affären och köpte upp oss på chips inför kvällen. Kom hem och hann knappt landa innan vi kom på att vi var tvugna att gå till Emmas mormor o Morfar och hämta hennes Packning  (Hon skulle nämligen byta till sin pappa den här helgen, skiljsmässobarn.) + de två filmerna som vi hade planerat att se.
När vi kom hem sen började vi se en av mina favorit filmer, filmen jag alltid gråter i om jag ser den själv (har väldigt svårt att gråta inför folk har jag märkt..) för den är så himla sorglig; Ps. I Love you.

Sen åt vi lite, och direkt efter så började vi se Sagan om Ringen. Inte alls min typ av filmer men Emma försöker få mig att gilla dom. Förra gången vi hade mysmaraton såg vi ju 2 Harry Potter, nu Sagan om Ringen och nästa gång blir det säket någon Super hjälte film...eller Star Wars... Men eftersom filmen är 2h 58min lång (!!!!) så valde vi att stänga av när det började åska, vi hade inte behövt det egentligen eftersom det var så långt bort men vi orkade helt enkelt inte mer. Så i morse vaknade vi vid 7 och såg klart sista halvtimmen. Sen gick vi upp och åt frukost framför One Tree Hill; BoyToy episoden.  Sen kl 9 kom Emmas pappa och hämtade henne och 20 minuter senare kom Kenneth och hämtade mig eftersom jag skulle ut till Dalhem med damlaget och spela mot Dalhem C.

Första gången jag fick vara med i start 11-an och första gången jag spelade en hel dam-match. Skitkul!
Jag spelade mittback framför Gry eller Stor-Emilia och vi förlorade med 3-1 men ni skulle vart där! Gud vad kaotiskt det blev!

Eftersom...

Några minuter innan matchen ska blåsas igång får Kenneth ett telefon samtal så han måste åka in till stan och han var den ända ledare vi hade... Så vi blir alltså ledarlösa...Men i slutet av första halvlek så märker någon att damlagets f.d tränare sitter på läktaren så någon hämtar honom så han coachar oss, Även fast jag tyckte att han gått och väl kunde sitta kvar på läktaren...
Men det stora problemet kommer när vi ska hem. Eftersom vi nu saknar 1 bil. Men det kommer en mamma som tar full bil, 2 tjejer drar med toma bilar och 1 bil drar med 1 plats kvar och kvar på parkeringen står jag + 5 andra tjejer och tänker; "Jaha...Nu då?" Emma (=föraren) ville ju inte riskera att förlora körkortet så vi måste ringa efter bilen som hade 1 plats kvar och sen åker vi i Emmas bil iväg. Gud!!!

Nu är jag iallafall här hemma och ska snart gå till affären. Ska köpa lite grejer åt mamma med det blir sökert en Chic också ;)

Kommentarer
Postat av: S A N N A ♥

Ah, det ska bli riktigt roligt (: Och spännande! Är dock väldigt nervös för att resa själv och dessutom mellanlanda på en stor flygplats, Amsterdam är ganska stort!

2009-08-30 @ 16:41:29
URL: http://sannasrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0