p18cup - Första & Andra matchen - Dag 3 + FF

Gokväll allihopa ;)

Oj Oj Oj vilken dag!
Först matchen mot Enskede, jätte tufft men vi klarade det med 0-0 vilket räckte för final.
Så kl 14.30 samlades vi på Visborgsvallen och snackade och började värma upp. Men matchen innan blev försenad för att Fulham hade som taktik att skada sig och dra ut på hela tjohejset! Så fort någon skadade sig så skulle deras medicin-team in på plan med nackkrage och is påse? Så stod dom där i säkert 10-15 min och höll på.
Och oturligt nog körde de samma taktik i vår match (mot ett annat Fulham lag då såklart) som skulle ha dragit igång kl 15.30 men vi kom inte igång förens 16.15 pga förseningar och krångel.

Så matchen gick igång och så klart fick vi den sämsta domaren som var helt körd överallt. Förlåt, jag brukar hålla tyst när det gäller domare men den här sög verkligen!! Usch. Han kostade oss t.o.m segern eftersom deras ända mål (matchen slutade 1-1) var ett klart offside mål.
Iallafall så, som jag sa, så blev det 1-1 efter full tid (2x25min) så det blev förlängning på 1x10 min och när det fortfarande stod 1-1 sp blev det straffar...
Olivia
Julia
Frida E
Elin
Gry

Alla förutom Julia satt i mål men det räckte inte...vi blev 2:a....en silvermedalj. Men jag måste säga att jag har aldrig vart så nöjd med att komma tvåa.
För 1-2 år sen så hade vi det tufft mot fastlandslag och de slog oss med 10-0 i varända match. Idag spelar vi gämt mot fastlandslag plus att vi gör en skitbra och superjämn finalmatch mot ett Engelskt topplag som går på sån där fotbollsakademi och spelar fotboll och får proffsträning varje dag.
Så, bara possetivt! Verkligen vad glad jag är ;)

Efter matchen; vi kom hem kl 18.20 (!!) så gick vi nästan direkt ner till Kneippbyn, eller rättaresagt, lite utanför och satte oss och lyssnade på Sol, Vind och Vatten konsteren som inte alls var bra! Dålig uppslutning var det också!
Vi satt oss iallafall där och grilalde korv och myste och gissa vad som händer nu!?
Jo, jag och André sitter här hemma själva och mamma, Pappa, Mulle och Kattis ska sova under bar himmel där nere i skogen...? Pappa var här och hämtade sovsäckar så vi får väl se hur det går för dom, jag är iallafall att jag flydde fältet så fort det bara gick.
Glada om de lever imorgon, inte för att det händer så värst mycket här i Vibble men men, allt kan ju ändå hända.
Men jag och André ska snart ner till soffan och bunkra upp med glass och andra onyttigheter och se på tv sen så nattar vi där nere i soffan. Mys pys.
Ganska mysigt ändå att mamma och pappa inte är hemma, jag och André bråkar inte då, vi håller liksom alltid ihop när det bara är vi två. Mamma o Pappa har dåligt inflytande på oss, haha ;)

Gonatt <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0