Sommartjej? Nja..

Jag kommer ihåg i Vintras/våras när jag och Emma gick runt i Visby innerstad påväg ner mot Almedalen och pratade om hur mycket vi älskade sommaren. Vi hade båda två miljarders olika anledningar till varför sommaren kunde dyka upp precis då, i just det ögonblicket!
Jag kommer ihåg det som om det var igår. Sommaren är något helt underbart men nu när det verkligen är sommar börjar jag tvivla starkt på att jag verkligen är en Sommartjej. Visst, Sommaren bjuder på så otroligt mycket; Lammgrillningar, doften av Plastic Padding, nyklipptgräs, grillat kött och sol. Jordgubbstårtan på midsommar, Trasan och Banane i sommarstugan med kusinerna och de ändlösa timmarna sittande ute på piren i Västergarn tillsammans med Emma. Sommaren är en klass för sig, absolut. Men jag tvivlar ändå på att jag är en äkta Sommartjej.

Vet ni var jag tror att jag är? Ja, Emma kan säkert gissa. Förälskad i Hösten.

Hösten är årstiden då man får ta fram alla mysiga höstkläder och mommos Raggisar (även om jag är lite egen och använder dom om sommaren med men på hösten går dom verkligen varma).
Det är på Hösten som känseln i öronen fryser bort under en av säsongens sista och avgörande fotbollsmatcher.
Och det är på Hösten då man kan tända 1000 värmeljus (måste ha ärvt kärleken till värmeljus av mommo), krypa ner under en filt framför tv:n, utan att behöva ha dåligt samvete över att det är sommar och att man faktisk borde vara ute...

Men vi får väl se, När Hösten väl är här kommer jag väl svära över kylan, blåsten, regnet och över det faktum att man måste gå upp kl 6.30 och gå till bussen 1 timme senare medans gatulysena fösrtfarande lyser....
Men det får vi ta då isåfall. Nu längtar jag bara så otroligt mycket efter September så att Hösten kan få börja <3


Kommentarer
Postat av: BEATRICE GOTLÄNNING [foto]

vad roligt vart på gotland ? :)

2009-08-10 @ 22:42:17
URL: http://beattriicee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0