Källunge dag 1 2 3

Jag har vart uppe rätt länge men det känns ändå inte som att jag fått något gjort. Har bara bakat lite muffins och kollat på slutet Onsdags morse. Sen gick vi en sväng runt Öster och låste in två kassar där vi hade badkläder och jag hade även en tröja, tandborste och mobilladdaren där,  sen gick vi ner mot Standpromenaden och gick runt i Medeltidsmarknaden i några timmar. Vi var också på biblioteket, som alltid, och jag lånade en bok d'r man lär sig grekiska, Bisons ; Fri man pinkar i trädgården, 2 böcker som min gammelmorfar har skrivit om Fårö och Emma lånade en Robin Hood bok.
Sen började vi gå upp mot Öster och bussstationen kl 15.00 för vi skulle kolla hur bussarna gick för det viste vi inte, så när vi kom dit då såg vi att bussen skulle gåoch 5 min och vi tyckte det var skit bra så vi åkte med den.
När vi har åkt i ett par minuter och är vid Skarphäll kommer vi på våra kassar inne på Coop....Vad gör vi?
Vi fortsätter hem till Källunge.
Där tar vi 2 cyklar och försöker upptäcka Källunge, så vi cyklar säket 1 mil samanlagt och så avslutar vi cykelturen vid Krampen och köper godis! Sen äter vi och sen har vi Harry Potter-maraton eftersom Emma tyckte att det var förskräckligt att jag inte sätt Harry Potter filmerna 4 o 5...så jag gick med på att se dom även fast 5:an blev väldigt osammanhängande eftersom jag somnade hela tiden.
Kl var typ 2 när vi var tvungna att gå upp för att Emma skulle ta ut Linserna...typiskt. SÅ hon höll på med det ett tag och sen när vi kom ner igen så var vi inte ett dugg trötta...?
Så vi ser en till film, Bombay Dreams och helt plötsligt är kl 3.30 och vi somnar med en gång!

Nästa dag sitter vi mest i en bil , haha. Och så badar vi lite i mitt nya favorit kalkbrott och väl hemma äter vi och den kvällen somnar vi riktigt fort. Vi fösröker se en Tsatziki film men det går inte, vi bara somnar.

Nästa dag åker vi till Kalkbrottet igen och sen åker jag hem.

Hur gick det då med våra badkläder på Coop?
Jo, Emmas mamma och Tomas skulle in till stan och fixa lite grejer morgonen efter så då skulle de åka och hämta dom men vad tror ni händer? Jo de glömmer nyckeln hemma. Så på eftermiddagen när vi lämnade av Moa, som också var med och badade, så fick vi äntligen tillbaka våra kläder ;) Haha. Och tro inte på att man bara kan ha dem i skåpet i 5 timmar, vi hade de där mycket mycket längre.

Sen igår kväll var vi på lammgrillning på Nygårds också, jätte mysigt.
Sen vid 1.30 somnar jag och idag vet jag inte riktigt vad jag ska göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0