Språkresan

Igår fick jag hem ännu en "sts-språkresor" broshyr och känslorna väcktes till iv igen. Fan vad jag vill åka! Jag vill åka nu, i sommar! Eller iallafall nästa sommar men det kommer inte bli förens sommaren mellan 9:an och 1:an...fan också!
Läste iallafall igenom den igår kväll och jag som vart så säker på att jag vill åka en "vanlig" språkresa till malta, bo på Club STS och bara vara, hur härligt som helst men nu har jag också fått upp ögonen för något som heter STS Experience som i grunden är samma sak, en språkresa alltså.
Just nu (det kommer nyheter hela tiden) så kan man välja mellan dessa;

USA Coast To Coast, man är borta i 3 veckor och under de 3 veckorna ska man ta sig från L.A till New York i en Van eller något liknande. Man besöker alla möjliga platser och man campar ute i det vila och bor på hotell. Språkinlärningen får man genom att prata med de andra i gruppen och med guider och lokalbefolkningen, fast det är ju inga välplanerade "sitta vid bänken" lektioner precis.


East Coast Australia, är en resa på 4 veckor, man lär sig om kulturen, bor på olika platser och så. Får möjlighet att komma nära ausralienska djur o.s.v och man kan också boka ett speciellt "pass" och om du har det får du en hel vecka på dig att utforska stora barriärrevet, hur coolt som helst!

Canada wildlife, ja, man åker runt i canada och är med om helt otroliga saker. Man kan t.ex besöka glaciär, se klippiga bergen ja, bara leva där i vildmarken i Kanada.

Jag är intreserade av 2 st av dessa resor, det är USA coast to coast och den här;

Scenic South Africa. Du är borta i 3 veckor, varav 2 veckor med lektioner på förmiddagarna och på eftermiddagarna är det bara att vara, man kan åka upp i linbana upp i Taffelbergen, åka till fängelse ön "Robben Island" och bara se Sydafrika och umgås med alla nya vänner man hittar.
Men 3 veckan blir något speciellt, nämligen safari...
Det ända negativa med den här resan är (förutom priset på 32 995 kr) att man ska övernatta i "djungeln" där det finns tropiska djur, och ormar...ja, det är ju absolut ingen favorit.

Så nu har jag egentligen ingen aning om vart jag vill. Men vad det än blir så blir det nog bra.
Hoppas också att Emam får följa med :)

Kommer skriva mer om det här en annan gång men nu måste jag ner och äta.

Ha en bra kväll och Tack Emma för den gulliga komentaren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0