Mardrömmen besannas!

Idag har en mardröm besannats...Eller iallafall nästan.
På syslöjden idag så frågade vår syslöjdslärare/mentor oss om det var lätt att få tag på låttexter och den instrumentala delen av en låt på internet, och vi, fullt ovetande, svarade ju såklart Ja. Idag kan man ju få reda på i princip vad som helt genom internet.

Hon har nämligen funderat på att ge oss en engelska uppgift där vi ska ta en engelsk låt och översätta den. Och så långt är det ju lungt, faktisk ganska roligt med en sån lite annorlunda uppgift. Men, (dte finns alltid ett Men) hon ville också att vi skulle sjunga den inför klassen...
Och nu är det såhär att jag sjunger inte för någon! Jag har t.o.m slutat sjunga för mig själv! Inte ens i dushen!!
Jag sjunger inte för mamma, inte för pappa, inte för Emma, inte för någon!

För, ja vad kan det vara (?), 6 månader eller så drömde jag att vi fick i uppgift på Musiken att spela och sjunga eller bara göra något av det inför klassen, och det var obligatorisk. Jag vaknade upp alldeles kallsvettig och tackade sen gud för att dte inte var sant! Och idag kommer Eva och krossar mitt hjärta!

Som tur är, är det inte bestämmt än och jag tror att jag kommer kunna övertala henne och om inte så tänker jag rentutsagt skita i det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0