Huge text about...desserts (?)

Jag har helt tappar räkningen på dagar och timmar som jag varit vaken!
Och bara för att varna er lite så kommer det här nog bli ett super dunder långt inlägg eftersom det har hänt en del och jag måste få skriva av mig, tar alltså inte hänsyn till någon annan än mig just nu!

Igår var jag med Jasmine under dagen. Vi cyklade till Fridhem, parkerade cyklarna och traskade runt bland färgerna ett tag. Var säkert ute i 2-3 timmar. Verkligen super skönt!

Vi skulle äta middag inne hos farmor och farfar. Det blev någon kykling, pestachenöt-ris med vindruvor och en sås som smakade kokos mjölk! Mums! Väldigt maffigt för min lilla mage.
Direkt efter maten var det dags för efterätt nr 1 (farmors mat, jag menar efterrätts, varnor borde nästan få en egen liten kategori här i bloggen snart). Det var en glass med lingon som jag insisterar på att jag ätit tusen gånger hos dem...fast enligt farmor var detta första gången...
Sen togs det fram dricka, godis och chips, alltså efterrätt nr 2 (eller jag vet inte riktigt om man kan kalla det efterrätt men det blir rätt maffigt ändå). Och mellan efterrätt nr 2 och 3 kände jag att det var dags att gå så jag gick hem och packade ihop mina grejer till övernattningen med Emma och Moa ståendes i hallen. (Och för de som är intreserade så serverades efterrätt nr 3 iform av Tårta och Kaffe)

Natten på gården är just nu ganska suddig. Snacka om att vända på dygnet och pressa sin kropp och huvud till det yttersta bl.a sitta 90 grader, vilket jag förövrigt vann ;) (Kl 4 på morgonen)

Slummrade väl till lite under Kung Fu Panda som sågs i svartvitt och efter filmen kom jag igång...Det förklarades nämligen kring mellan Emilia och Emil...Som slutar med att Emil hotar mig med att tortera mig i skolan under 2 veckor (vilket han garanterat glömmt redan idag) och jag fick med mig Emils mössa hem. Den ska nog användas som muta :) Haha.

Kl blev 8 och jag satte mig och åt frukost och kl 9 traskade 3 flickor; Emma, Moa och Emilia hem.
Idag har jag sovit, sovit, sovit, vart på stan i typ 20 min och sen såg jag en film och åt lite godis vilken jag ångrar starkt när farmor bara för några sekunder sen var här och sa att det är mat kl 18.00 "Och sen äter vi lite kakor också" :S Worried.

Mamma o Pappa är nämligen på Fotbollsgalan och jag tänker hålla tummarna hela tiden eftersom 2 tjejer från mitt lag är nominerade i kategorin "Årets div5/div4 spelare Dam". Så heja Gry och Julia!

Nu känns det som att jag missade hälften men det var väl lika bra :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0