Önskelistan 09



Idag har det vart en typisk höst-dag! Det blåser, det regnar och det är svinkallt! Helt underbart (förutom när mamma tvingar ut mig till affären...).
Och efter höst kommer vinter och under vintern ligger Julen och under Julen får man julklappar, inte alls lika heligt som när man var yngre då det var Julklapparna som stod i centrum, nu är det helheten; att få vara tillsammans, äta julmat, sista avsnittet av Julkalenderna (som är så himla mysigt), sista chokladbiten i Chokladkalendern (om man inte har fuskat vill säga) och min personliga favoritstund; när julklapparna från mamma, pappa, morfar och Kerstin är öppnade, vi sitter i soffan och kollar på Bertil Johnssons julafton och äter godis, fårfiol och skinka.

Men Julklappar är ju ändå Julklappar, alltså, ett måste på julen om julen ska vara traditionsenlig, vilket den ska!
Med åren blir det bara knepigare och knepigare att få ihop en lista men jag har iallafall kommit på två saker som jag önskar mig;

en klocka (eller rättaresagt pengar till en klocka eftersom jag är hemskt kinkig när det gäller klockor!)

Och den andra saken vet jag inte ens om jag vågar hoppas på eftersom både mamma och pappa verkar vara stark emot det här men man kan ju alltid hoppas att jag får en av någon annan för då kan dom ju inte säga nej, då är det ju liksom försent och jag tror inte att dom skulle gå och döda den med flit...Iallafall om ni inte redan har listat ut det så är det: En Katt!
Helst en liten fet hårig kattunge ;)


Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

jag vet inte om jag läst din blogg förut så jag kan tyvärr inte svara på frågorna.

Postat av: Lily [ L i n d a . B l o m ]

Svar: Jo tjejen, det blir reklam. HUR skulle jag kunna svara på dom frågorna när jag inte ens läser din blogg? :/ Tyvärr alltså..

2009-10-03 @ 18:33:36
URL: http://lindablom.se
Postat av: Lily [ L i n d a . B l o m ]

Svar: Jo tjejen, det blir reklam. HUR skulle jag kunna svara på dom frågorna när jag inte ens läser din blogg? :/ Tyvärr alltså..

2009-10-03 @ 18:33:46
URL: http://lindablom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0