FC Barcelona

Igår fyllde jag ju år!
Var super mysigt hela dagen trots att det inte alls kändes som att jag blev ett år äldre...
Men på morgonen kom familjen in och sjöng och gav presenter, och även fast jag hade lite sovmorgon så kom dom vid 7.00 så jag var väl lite butter där ett tag.
Iallafall så fick jag pengar (som ska med till stockholm!), Body Butter Hallon och en "kvitto" på att jag ska få välja kläder någonstans någongång.
Perfekt! Och av mommo, Morfar, farmor, farfar, kusiner och marita och mattias så fick jag också pengar!

Skolan gick väl som vanligt förutom Orienteringen på gympan och att klassen njöt av att se mig obekväm ner de sjöng "Ja må hon leva" på spanskan...

Efter skolan träffade jag Emma. Vi gick till Coop och köpte "Operatårta" med rosa marschipan och gick ner till almedalen och så satte vi oss där och åt tårta och pratade. Så fick jag min present också, ett jätte fint halsband, lite choklad och en receptbok med massa choklad i!! Älskar Emma!

Sen cyklade jag hem och kl 19.00 kom Hannes och KÖ så cyklade vi in till O'leasrys till 20.00. Där fick vi ett litet rum med tanke på att vi var ganska många så såg vi Champions League finalen. Jag tippade på att United skulle vinna med 0-1 men icke då. När Messi nickade in bollen till 2-0 så var det avgjort kände jag.  Och jag har ju sagt att jag ska välja ett av lagen som mitt favorit lag och jag väljer FC Barcelona och inte av den anledningen att de vann, som många nu tror! Nej, det avgjordes då jag såg deras sätt att spela bollen, de fick säkert in 30 pass genomlaget innan de blev av med den.
Och när pappa berättade att Barcelon en gång i tiden var det ända laget i världen utan sponsorer, men när de för några år sen fick en förfrågan från UNICEF så sa dom ja, men istället för att dom skulle ge massa pengar till laget för att de bär deras reklam så ville Barcelona betala dom istället.
Ja, där avgjordes det! Men såklart, lite av det är ju för att ungefär 21.52 (den exakta tiden för min födsel) så avgjordes det, Barcelona blev Europeiska mästare!

Kommentarer
Postat av: Jasmine

okej ! din sommar lået skratthärlig! :D<3

2009-06-02 @ 17:07:19
URL: http://sweetjasmine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0