14 maj!

Ja, idag har det vart en ganska bra dag. Lite speciell med saker jag inte brukar göra faktisk.
Vaknade och gick upp vid 9.30 någonting. Satt emig här framför datorn och kikade lite sen ner till tv:n och såg ett avsnitt av Supernanny om ett tvillingpar som var helt coco-crazy! Föräldrarna var typ 50+ och barnen var runt 4 år. Blev helt fast där. Sen gjorde jag mig iordning för att gå ut och tvätta flaggstången, verkligen inget man gör varje dag...det var ganska jobbigt för allt satt liksom ingnuggat i träet men jag fick nog bort det mesta iallafall, men vad gör man inte för de små barnen i Gambia!
Sen kom pappa och körde upp två stora lass + mig till Vibblehallen för att där skulel jag krossa glas. Så (jag är helt seriös nu!) ca 30-35 säckar med vodkaflaskor, ölflaskor, läskflaskor och minst 100 flaskor med ReaLemon skulel jag krossa. Skitkul tills jag kom till säckarna där någon inte tvättat ur flaskorna ordentligen eller dem som kastats halvfulla ner i säckarna kom fram...då kände jag att jag bara ville kasta ner alltihop med säck, kork och allt men nej, vad gör man inte för de små barnen i Gambia!?
Jag härdade ut! Plus att jag fick lite hjälp av någon arbetare som körde förbi med en flakbil och, faktisk, samlade ihop mina toma, illaluktande, kassar och körde iväg med dem. Schysst!

Sen cyklade jag in till stan, en aning sen somvanligt och vid halv 6 någoting så träffade jag Emma o Bea så gick vi och såg soarén på min skola. Skitkul och riktigt bra!
Sen sjutsade Emma mig hem på cykeln och nu har jag jätte ont i ryggen, att få sjuts av Emma är lika med en fundering på självmord!!! Emma skulle nämligen lätt kunna döda en ovan med cykel!

Imorgon blir det skola igen, sen ska jag fixa iordning bloggen lite också!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0