"If you can dream it you can be it"

Idag på spanskan så pratade jag med Jasmine och på nått sätt kom vi in på alkohol och jag sa då att jag aldrig ska dricka, bli nykterist alltså, och hon såg ut att känna sig en blandning av chockad och förvirrad för en sekund. Det har snart gått 1 år sen jag bestämmde mig för att bli nykterist och sen dess har tron och beslutet om det stått fast och bara växt sig starkare och starkare.En av anledningarna till detta väljer jag att hålla för mig själv men den andra är för att jag vill gå långt med min fotboll och att dricka gör motstånd helt enkelt. Många tycker detta är helt sjukt, folk tänker "Jamen på mig 18 års fest ska jag supa mig så jävla full!!" och visst, det hade väl vart kul att ha en riktig brakfets på sin 18 års dag men varför blanda in alkohol? Visst, det är första gången man faktisk får dricka och inte riskera åka fast (för ärligt nu, hur många har verkligen aldrig smakat alkohol innan 18 års dagen?) Inte många, faktisk inte ens jag. Drack gotlandsdricke när jag var 1, vet inte riktigt hur mycket alkohol det var i den men lite iallafall...
Jag visst kan det vara trevligt och lite stämningsfullt att när man kommer upp i åldern bjuda hem tjejerna på tjejmiddag och framemot kvällen avrunda med ett par glas vin och en lång pratstund men det gäller att veta vad man vill. Jag vet vad jag vill , iallafall i dags läget, Jag vill komma långt med min fotboll och det tänker jag kämpa för. Folk som känner mig vet att jag aldrig ger mig, och om jag gör det så brakar helvetet lös i "Emilia Världen", det går över rikigt fort och få har sätt denna vrede och jag får bara säga förlåt till alla som faktisk fått uppleva den...
Om man vill nått så får man inte sluta tro på det! Man kan inte ge upp bara för att hela världen säger att man inte kan! Man får helt enkelt inte!!

Jag började sätta upp drömmar och mål som väldigt liten, redan då jag inte rikigt visste vad världen hade att bjuda på. Av vissa har jag bara fått komentarer som: "Tror du verkligen att du någonsin kommer få åka i en vit limosin med röda hjärtan på att få kliva ut på röda mattan framför ditt eget hotel "Zerabine Pink"  och mitt svar på den frågan har alltid, alltid vart; Ja, det kommer jag faktiska få!
Vissa har lärt sig med tiden sluta tjata om allt det där jag aldrig kommer bli eller få vara med om, vissa tjatar fortfarande om det och så finns det dom som faktisk aldrig tvivlat. Folk som gett mig beröm för mina drömmar och vilken stark tro jag faktisk har, fått beröm för att jag vågar drömma...Som aldrig sagt emot och bara uppmuntrat.

Så det gäller hela tiden att sätta upp mål och drömmar. Det behöver inte vara så stora som att få en special designad limosin eller få äga ett hotel utan mer små mål.
Ett dagsmål kan t.ex vara: Idag ska jag ta mig igenom hela provet och inte hoppa över en ändaste fråga!
Ett månadsmål kan vara: Under den här månaden ska jag lära mig vissla
Och så finns det ju lite större mål: Om några år ska jag bli antagen till fotbollsgymnasiumet i Norgköping

Du kan inte bestämma att det blir såhär som du vill men du MÅSTE kämpa. Visa att du vill och även fast du inte klarar av att lära dig vissla på 2 månader, dra ut på det och tänk "Okej, men nästa månad så kan jag det!"
Man får aldrig ge upp och man får inte låta andra sätta stopp för en själv och sina drömmar!

                        "If you can dream it you can be it"

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Haha, visst blev jag chockad.

Men jag kommer ju inte heller dricka mkt.

Sån vill man inte bli, men ändå, jag blev lite chockad :) Har aldrig hört ngn säga så.. :) <3

2009-03-26 @ 21:24:31
URL: http://sweetjasmine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0