Morgon-inlägg

Ett litet morgoninlägg, mycket ovanligt här men ibland händer det att jag inte orkar ligga kvar i sängen, benen och hela kroppen säger ifrån och jag MÅSTE upp. Idag var en sån morgon, vaknade första gången utav en väldigt märklig sak, drömmde nämligen att väckarklockan ringde och såklart vaknade jag efter ett tag, klockan var så 6...Jag övervägde att gå upp men eftersom jag ska cykla till skolan, visste vad jag skulle ha på mig och jag hade fullkoll på allt som skulle med så var det egentligen ingen idé, så jag somnade helt enkelt om igen..(Fattade då inte att jag bara hade drömmt att klockan ringde) efter 40 minuter som kändes som en hel natt ringde klockan igen, "mycket märkligt..." men den här gången gick det inte att somna om, som jag sagt, benen och hela kroppen sa ifrån och ville upp och ha frukost.
Och när det blir såhär har jag ju ett ypperligt tillfälle att sätta mig en stund och blogga, inte för att jag brukar ha något intresant att säga men det blir mer som ett livstecken och ett inlägg som mer eller mindre är till för att uppmärksamma att jag faktiskt hade tid och ork att blogga kl 7.00 en vardag (inte för att det kryllar av "7.00-inlägg" på helger heller men ändå).
Men nu börjar det snart bli dags att dra sig iväg, faktisk ganska skönt att cykla på morgonen, har faktisk saknat det nu under vinter när man inte haft samma frihet och vart tvungen att gå upp lite tidigare och stå och halvsova i en trång buss, (visst, jag ÄLSKAR att åka buss, missförstå mig inte nu, men att stå upp varenda morgon på en buss som är överfull och inte så trafiksäker, är inte min favorit sysselsättning, sätter mig hellre på cykeln och kopplar in RIX MORGON ZOO och cyklar i lugn och ro, har nu haft oturen att få en väldig motvind varje dag men idag ser det rätt lugnt ut...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0