Kom hem vrålhungrig!

Kom hem för en stund sen och hade så sjukt ont i maget! Kändes som mensverk ungefär och det första jag gör är att bara slänga i mig massa flingor, frukt och allt man kan äta! Maten i skolan idag var nämligen BEDRÖVLIG! Visst, jag har väl haft någon tyst protest mot att skolmaten är äckling i ett par år nu men idag brast det totalt, idag var det inte själva maten det var fel på utan faktumet att vi knappt får någon mat!!!
Vi fick bara ta 5 chicken nuggets som för övringt var minimala! Och det är riktigt lite räddningen var så riset tänkte man, men när man kommer fram till "disken" med mat så är riset slut, vi står och väntar ett par minuter, sen kommer en av mattanterna ut och säger att de kommer värma på potatis istället! Antingen var riset slut eller så tog det helt enkelt för lång tid att värma på riset! Herregud! T.o.m vår mentor var förbannad och vi allihopa levde idag på knäckemacka, en tallrik med 3 minimala chicken nuggets och en tallrik fulllastad med sallad eftersom det var det ända kloka!
Men ska det verkligen vara såhär!? Idag var också vår längsta dag, vi går från 8.00 till 15.30 och alla kan ju heller inte äta frukost så då är det skolmaten som gäller och när man inte får klok mat (eller mat överhuvudtaget) så är det ju självklart att man totalt ballar ur de sista lektionerna. Vissa elever har ju t.o.m slutat gå till matsalen för det vet att vad som än serveras så är det skit!
Lösningarna flyger ju omkring överallt men politikerna och regeringen eller vem fan det är som ska se till att vi får mat skiter ju fullständigt i att göra någon förbättring!
En väldigt smart lösning är ju att dumpa biblioteket och använda pengarna som går åt att hålla igång det till mat istället. Det är inget jag direkt vill göra, jag gillar bibilioteket men jag vill hellre få klok mat! Istället så kanske man kan ta en promenad 1 gång i veckan tillsammans ner till biblioteket nere i stan och låna där. DÅ får vi ju både motion och böcker men nej, antingen har inte det gått fram eller så går det inte att utföra. Jag har förståelse för att det kanske är jätte svårt att fixa bra mat men den här protesten från elever har ju pågått i flera år och det ända som har hänt är att de drar in på maten!!!!! Ska det verkligen vara såhär!?


Kommentarer
Postat av: matilda och terese

så här har vi det varje dag.....

2009-03-23 @ 19:09:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0