Jävla sommartid!

Jaha då var dagen äntligen slut!
Imorse vart det rena helvetet med tanke på igår plus att man får sova 1 timme kortare nu p.g.a denna nedrans sommartid!

Igår var det ju match med damlaget, vi mötte alltså p18/dalhem som egentligen spelar div 3 och det ryktades också att en av gotlands bästa fotbollsdamer; Helena Nish, skulle spela...och hon har liksom vart min förra rektor så att möta henne på plan kanske inte är någon dröm precis men som tur var det bara ett rykte!
Jag fick spela ytterback vilket nästan är min favorit position, mittback framför libro är nog där jag känner mig mest säker (om jag har en libro jag känner mig trygg i vill säga...) men för några helger sen när jag spelade med dem så satte de ju upp mig på yttermittfält och där är jag inte alls säker, eftersom jag har en simultanförmåga=Kille så klarar jag inte av att spela bra och sätta passningar och så, samtidigt som jag måste hålla koll på vart jag befinner mig på planen PLUS att jag måste hålla koll på Offsiden, nej, ingen drömposition kanske...
Men iallafall så tyckte jag att det gick riktigt bra (och då menar jag bra för att vara jag; en (snart) 14 åring som går upp och möter gotlands bästa damlag...), fick mycket beröm både före och efter matchen och det kändes allmänt bra.
Iallafall så kom jag hem vid 22.00, hoppade in i duschen, la mig i sängen och åt glass och såg några låtar ut "Mamma Mia" sen släckte jag och tillslut, när kl var 23.30, så somnade jag. Så gissa om det var ett helveta att gå upp idag...

Resultatet i matchen blev 5-1.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0