Pratstund


Ville ju egentligen till stranden idag men så blev det inte...
Smsade till några stycken men ingen kunde så jag riktade in mig på en dag i gräset med en bok. Men först smsar jag Håkis och frågar om jag kan komma och hämta min kasse med skolböcker som han har hemma hos sig och det kunde jag. Det ena leder till det andra i mitt huvud och jag kommer på att jag kan ju bjuda henne på glassbaren eftersom hon fortfarande inte fått varken julklapp efter födelsedagspresent... :S



Så vi cyklar ner till hamnen och för det första...Vilket väder! Det är varmt och samtidigt känner man den svala vinden från havet utan att se havet alltså för det har lagt sig en tjock dimma över hela kusten och denna dimma flyger innåt...Himla knäppt.
Väl framme så håller vi en liten konversation med "glassgubben" (en typisk nörd, om man får använda sådanna ord i dagens samhälle, som säkert är inne på sin 3-4 sommar).

Jag - Hej, vi skulle vilja ha 1 bägare och 1 voffla med 2 kulor i varje.
"Glassgubben" - Okej (tar fram en voffla)
Jag - Jag vill ha en med cocus och den andra med Vanilla Chocolate & Cookie.
"Glassgubben" - Okej (ställer sig sedan och tänker efter en stund som att göra klart för sig att han förstått..)

Han fixar min glass och sedan frågar han Emma vad hon vill ha

Emma -
Gammeldagsnogat och Violnogat
"Glassgubben" - Du gillar nogat va?
Emma - Hehe aa.

Sedan ger han henne glassen som visar sig vara en voffla fast hon bad om en bägare.
Vi betalar och börjar gå. Plötsligt frågar då "Glassgubben":

-Är ni från Stockholm?
Vi - Nej...
- Vart är ni ifrån då?
Jag - Här...
"Glassgubben" - (nickar)


Och vi går fnissande där ifrån.
Nu i efterhand undrar jag egentligen vad han ville?
Var det ett ragg? För isåfall måste han ha trott att vi var mycket äldre än vad vi är eller så är han "ful gubbe" -typ.
Är han cp-skadad? Inte för att vara taskig eller förnedrande nu men de brukar ju fråga lite så även fast de inte kännes personen ifråga.
Eller var han bara uttråkad av för lite kunder och kände för en liten pratstund med två 14 åriga tjejer som inte vet bättre än att svara snällt...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0