"Vilse i vofflan"

Jag är ofta stressad, fast utan att riktigt känna det men idag var det något så otroligt!
Det var riktigt länge sedan jag kände sådan stress och vädret och mens-värken tillförde nog ganska mycket men jag kan ju också säga att jag säker cyklat någon mil idag och då är kl bara 15.00.

Dagen började då jag 7.20 klev upp, åt frukost och gjorde mig iordning inför skolavslutningen. Kl 8.00 cyklade jag till skolan och träffade kompisarna, gick i kyrkan och fikade med klassen.
När kl var 10.00 och det spöregnade började jag cykla från stan mot Västerhejde för att försöka hinan med att se André sjunga och även höra sexornas avslutningssång. Härligt. Träffade också Farmor och Mommo som satt på första parkett med fika korg.

När kl var ungefär 11.45 upptäckte jag ett litet missöde och gick ut mot cykeln. Samtidigt fick jag ett sms från Emma då hon frågade vart jag var någonstans. Och när jag höll på att skriva sms:et så dog mobilen och jag fick cykla i världens fart hem till Vibble och fräscha upp mig lite och ringa Emma. Kl 12.00 började jag cykla in mot stan där jag skulle möta Emma men eftersom jag hade lämnat mobilen hemma på laddning och jag inte hade bestämmt med henne vart vi skulle träffas så blev det lite panik....
Kl 12.30 kom jag iallafall ner till Almedalen med magont och andan i halsen och sprang runt där i hopp om att få se Emma men nej...
Så jag tog en ren chansning och gick in på biblioteket och där sitter hon, i vår "stammis-soffa" och skriver dagbok. Haha.
Jag tar ett par minuter och försöker varva ner och så går vi bort mot Glassbaren. Väl där köper vi en "Jättevoffla" med 10 kulor. Haha. (Som vi naturligtvis delade på) och ni skulle ha sett blickarna vi fick då vi vandrade runt nere i hamnen med vår 40cm lång strut och våra 10 kulor. Haha. Alla tittade, pekade och komenterade.
Ett gäng turistewr kom t.o.m fram till oss;

- Vart hittade ni den där (pekar och tittar storögt på vår glass.
Vi skrattar och svarar;
- På glassbaren
- Vart ligger den?
- Rakt fram säger vi och pekar.

Haha.

Vilka smaker tog vi!?
  • Saffran
  • Gotländsk sommarnatt
  • Trippel Choklad
  • Mörk choklad med apelsin
  • Fläderbloms sorbe
  • Äpple o Kanel
  • Kryddig Rabarber
  • Youghurt Björnbär
  • Lion
  • Blue Flag

De godaste var nog Lion och Kryddig rabarber! Rekomenderas starkt!



När vi ätit upp glassen gick vi in på bibblan igen för att värma oss och Emma letade lite böcker sen åkte hon hem och jag fick gå upp till Öster igen och börja cykla hemmåt och 14.30 kom jag hem. Gud vad skönt!

Vad har ni gjort idag då?


Kommentarer
Postat av: Bea

Va smarrigt med glassen. Det måste vara ganska smart att ha 10 kulor för då kan man ha några favoriter men samtidigt välja några nya och provsmaka....

2009-06-12 @ 18:07:09
URL: http://absolutlybea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0