Storstadsflickan

När vi satt på båtbussen påväg till Stockholm så började mitt lilla "gäng" prata om hur det inte vill bo i stockholm, eller någon annan storstad heller för den delen. Och där satt jag och njöt över att få vara i en storstad, jag älskar det <3
Visst, jag skulle aldrig någonsin kunna lämna Gotland helt bakom men jag har liksom planer på att flytta hemifrån då jag är 16 och då helst till en storstad (fast helst Norrköping såklart). Jag måste vara en storstads-tjej. Vad tror ni?

Jag älskar allt! De små uteserveringarna och cafeerna, alla affärer och shoppingcentrum, tidningen Metro (! Om vi pratar stockholm), taxibilar som syns så fort man tittar sig omkring och det faktum att allt är möjligt. (På riktigt)
Och med stockholm är jag helt förälskad i Souk (skulle befinna mig där 24/7 om jag bara kunde), Djurgården (skulle tvinga mina föräldrar att flytta dit!) och så mycket mer! Alla intresanta människor och hela känslan och atmosfären är så helt fantastiskt härlig!

En dröm har ju alltid vart att flytta till New York och hur gör man det utan att älska storstäder!?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0