"Det är det ända jag inte kan fly ifrån"

Jag älskar att tänka, jag vet att jag alltid lyssnar och oftast förstår jag också. Det är så lätt att tänka något, det svåra är sen att få ut det i ord så att resten av världen förstår.
Den vanligaste frågan jag får är "Vad tänker du på?" Och 99 gånger av 100 så säger jag "Inget speciellt" för jag har oftast ingen aning om vad jag tänker på. Det kan gå från avv jag försöker få ihop hur morgondagen ska gå ihop till att jag funderar på hur mitt liv hade sätt ut om min pappa vore död...och däremellan kan saker som "Vilka fula byxor läraren har" och "Det borde vara ganska lätt att gå jorden runt, det är ju bara att fortsätta gå och tillslut kommer man fram till starten igen".  Och ofta är det saker jag inte kan eller vill förklara. Det kan vara något känsligt som jag berättar för mig själv istället för att uppsöka en Kurator eller en vuxen, eller det kan vara en åsikt som inte är så genomtänkt.

Jag älskar att tänka för jag vet att hur sjuka och tokiga ideer som än dyker upp så finns det alltid någon som lyssnar och förstår, även om det bara är jag själv. Men som i många fall har jag också en liten djupare tanke bakom det hela...

Jag älskar att tänka för det är det ända i hela världen som jag inte kan fly ifrån.
Om du är på väg i ett flygplan över Australien och plötsligt känner; "det här är fel" så kan du alltid hoppa av.
Om du sitter i en biograf och filmen plötsligt blir lite väl läskig så kan du alltid gå ut och aldrig in igen.
Om du säger att du älskar någon så kan du alltid flytta till Alaska och aldrig mer kommer tillbaka.

Tankar är alltså det ända jag inte kan fly ifrån och det är så himla skönt! Jag tvingas ta tag i saker och jag tvingas att lyda för om inte så kommer tanken tillbaka natt efter natt efter natt.
Alla de nätter jag legat sömnlös och tänkt igenom varje sekund av straffen jag missade i Futsal-finalen, min gammalmorfars begravning och hur jag i hemlighet älskar en kille...Jag har blivit tvingat att på eller eller annat sätt ta tag i situationerna och det är så himla skönt att det inte finns några kryphål!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0