Dagen före drömmen <3

Hallå på er!
Sitter här och nallar ur mammas ostbåge-påse som snart lär vara tom. Haha. Vilken överaskning hon kommer få den dagen hon blir sugen ;)
Måste egentligen banta ner mig lite nu till midsommar eftersom min farmor älskar att göda folk! Vi äter säkert 5-6 mål mat (macka, köttbullar, pannkakor, grillat mm) +lika många efterrätter! Hon är helt otrolig.
På nyårsaftnarna (oj vilket konstigt ord!) så brukar vi börja med en väkommstdrink (även fast vi ser varann varje dag och bor 30m ifrån varann...), sen den riktiga maten som varje år består av kalkon, sen är det dags för efterrätt för barnen (typ glass), sen är det "nyårstårta" (finns det ens något som heter så!!?) och sen lastar hon upp bordet med godis, chips, dricka och 2 chokladaskar och uppmuntrar alla att äta...Haha. Ja, hon är något speciellt hon.

Jag ska nämligen fira midsommarafton ute i Gammelgarn vid min farmor och farfars sommarstuga och det ska bli hur mysigt som helst! Det har verkligen varit en tradition som vi iallafall försöker att inte bryta. Mina kusiner kommer också ut och det ska bli jätte mysigt. Vi åker ut dit tidigt imorgon bitti och sen under dagen cyklar vi därifrån till Katthamra gård i Katthamarsvik och dansar kring stången och träffar allt folk. Så blir det ju såklart dans kring vår miniatyr stång hemma på gården därute, jordgubbstårta, sill, färsk potatis och kubb. Jag ska också försöka komma ihåg att plocka 7 sorters blommor och lägga under kudden och sedan hoppas på det bästa ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0