Tvillingarna

Tror ni på Horoskop? Jag tror iallafall inte alls på allt som tidningarna skriver. En dag stod det i GT att jag skulle akta mig för att shoppa för det kunde lätt bli impulsköp som jag skulle få ångra. Samma dag åkte jag till stan och köpte en super snygg klänning på JC som är en viktigt del i min favorit outfit i sommar. ? Det har också stått, ungefär hela sommaren, att jag ska hitta kärlek hos en kille och... nej, det har inte hänt.
Men för ett par veckor sen hittade jag en bok som jag kommer ihåg att jag köpte på Solkristallen för flera år sen.
Den heter "Sådann är du" och är skriven av Ann Petrie. En bok som bara handlar om stjärntecknet Tvilling. Och jag tycker faktisk att den boken iallafall delvis stämmer in ganska bra.

Här kommer ett utdrag från boken;

Lär Känna Dig Själv och några av dina dygder


"Tvillingarna kännerman lätt igen på att de plockar med småsaker och skruvar på sig och alltid är i farten, och du har faktiskt svårt att sitta stilla mer än en kort stund. Du travar när du går, om du inte rent av studsar fram på omisskännligt Tvillingvis. Du viftar och gestrikulerar när du pratar, och eftersom du pratar oavbrutet om allt och ingentingmed vem som vill höra på, så kan du ibland ge intryck av en väderkvarn. Det är Merkurius som behärskar dig och ger hela ditt liv sin rastlöshet, inte bara kroppsligt utan också själsligt. Du vet lite grann om allt möjligt, men du kan ingenting på djupet. Tvillingar läser allt som kommer i deras väg, vad som helst, inklusive texten på cornflakespaketet. Folk tycker att du är kvick och rolig, för ingenting undgår din örnblick. Eftersom du är rastlös i sinnet verkar dina handlingar ofta motsägelsefulla, och du ägnar ditt liv åt en ändlös jakt efter något spännande som jag få dig att glömma bort tiden. Det som fascinerar dig mest är intresanta andliga och intellektuella sysselsättningar - och så en tillfällig flirt. Du är så klipsk och uppfinningsrik att bara en ständig utmaning kan hålla fast din uppmärksamhet. Och den utmaningen bör vara tillsatt med en stor potion humor, för tvillingarna är skämtets tecken. Inget kan fånga din uppmärksamhet så som en människa med ett fantastiskt sinne för humor. Du är oftast slank och går nästan aldrig upp i vikt - du far ju omkring hela tiden. Många tvillingar lever >>på neverna>> och den nervösa spänningen är tvillingarnas karakteriska utstrålning. Det är kanske svårigheten att sitta still som bäddar för tvillingarnas flirtiga natur. Du kan aldrig motstå det motsatta könets lockelser. Du föredrar att ha flera förhållanden på gång samtidigt - din största fasa är att bli instängd. Dina glittrande ögon och ditt tjuvpojksgrin kan smälta vem som helst! Egentligen älskar du alla på olika sätt, vid olika tidpunkter och av olika skäl, med du blir aldrig riktigt djups engarerad. Du håller dig hellre på ett ytligare plan, så att din frihet inte blir hotad. Du är alltid spännande, din charm är oemotståndlig. Din sällskapliga, muntra natur ger ett intryck av att du aldrig blir vuxen. Hela din livsstil går ut på snabba ryck. Omväxling förnöjer, och ledan är din värsta fiende - resultatet blir att du ofta lever ganska ytligt. Kom ihåg, Tvilling, att det nog är bra att var underhållande och att ett skämt och ett glatt leende kan göra dig mycket populär. Men det kommer stunder när du behöver tänka djupt och fundera över livets allvar för att nå sann uppriktighet och blans."

Sådär, vad tycker ni? Är det likt eller inte?
Skriv en komentar

Kommentarer
Postat av: EBBA PICTUURE

haha, jaa, jag har läst ut båda tillsammansböckerna nu :) de var riktigt bra!

2009-07-28 @ 23:56:08
URL: http://pictuure.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0