Tider vi glömt...eller?

Hallå alla Tjejer som jag vet läser mig blogg!
Jag tänkte ju att vi kunde starta en blogg tillsammans för ett tag sen och det var några som var intreserade men inget hände. Sitter ganska ofta och läser bloggar som Mademoiselles (fast nu har dom lagt ner) och Shelley & Joachim och det verkar så roligt att ha en blogg 2 eller flera tillsammans. Och vi sa ju att vi skulle hålla ihop. Jag kommer ihåg att Matilda och jag skrev massor med GB på PeA om att inget skulle förändras bara för att vi gick på två olika skolor och att vi älskade varann och alltid skulle hålla ihop, men det har inte blivit så. Och det är ju helt normalt. Jag står inte nära någon som inte går på min skola nu, förutom Emma, och det är så tråkigt. Vi sa ju att inget skulle förändras och att allt skulle bli bra men det blev det inte. Har vi vuxit ifrån varann? Eller vad har hänt egentligen? Nu har det gått ett år och det har inte precis svämmat över med tjejmiddagar, visst några få grillningar har det blivit men är inte samma sak. Det var ingen Emma och istället var det Emma, Elin, Bea och Kalle som tog platserna och hur mycket jag än älskar dem så var det inte samma sak. Jag saknar er, Jag saknar Oss. Kommer ni inte ihåg 4 forever. När vi satt hemma i Emmas kök och skrev ner regler och info i en blå skrivbok, full emd ränder i. Jag kommer iallafall ihåg det som om det var igår. Samtidigt kommer jag ihåg gången i affären då pengarna tog slut och vi skämde ut oss totalt, eller gången kl 2 mitt i natten då vi gjorde "inbrott" i Tessans hus. Haha. Jag skrattar bara jag tänker på det.

Jag har väldigt svårt att acceptera att den här tiden är över. Jag vill inte att den ska vara det. Jag vill ta ett steg tillbaka och återigen handla mat och framför allt godis och tårtor för flera hundra kronor, dygna i stugorna på Kneippbyn och se filmer så vi gråter. Ja, för ni kommer väl ihåg "The Notebook" och när Emma läste lite väl mycket i en av mina Frida tidningar om en sekt och så hade vi andra somnat? Eller varför inte gången då vi väntade på de bakade potatisarna i flera timmar och då jag "tydligen" sniffade choklad i sömnen eller då vi kletade med vitlökssåsen. Jag vill inte att den tiden ska fara förbi! Jag accepterar inte det.
Jag vill inte gå vidare till en nivå då vi bara träffar varann som hastigast på stan när det gäller oss!
Vad hände? Kan någon förklara!?

Jag tycker att vi frågar oss detta;

1. Vill vi gå tillbaka till tiderna från förr och ha tjejmiddagar 1 gång i månaden och vara vaken hela nättena och berätta hemlisar under täcket? Eller vill vi fortsätta leva som vi gör och helt enkelt acceptera att den tiden är över?

2. Om ni vill gå tillbaka till tiderna förr, När har vi tjejmiddag ? ;) När åker vi till stan? När badar vi kvällsbad i Västergarn? Och när går vi vilse i stan (delar vi Vibble bor inte känner till)?

Vad gör vi, Vad vill ni?

Kommentarer
Postat av: matilda

fan håller med dig, saknar allt det som fan! men det är alltid "något eller Någon" som är i vägen, asså jag är med på middag, västergarn, stan any day.

2009-07-28 @ 20:54:20
Postat av: Bea

Får jag bara fråga? Jag trodde att jag var med på tjejmiddagarna nu, men det verkar som om du glömt bort mig igen. Finns väl inte så mycket att göra åt det, men jag undrar bara?

2009-07-29 @ 00:25:28
Postat av: Bea

Förresten svara på sms. Jag har ju ett upphåll från bloggen nu! ;)

2009-07-29 @ 00:30:20
URL: http://absolutlybea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0