Toa-karantän

Nu har jag inte skrivit ett ända vettigt inlägg på super länge! Men jag sa ju faktisk innan sommarens start att jag kanske skulle ta en liten paus nu i sommarvärmen!

Idag har jag inte gjort något speciellt...Pantat burkar...Räffsat ihop halva häcken som pappa klippte bort igår...sprungit-gått-sprungit.
Jo, jag har ju faktisk kommit igång med det nu igen. Måste nog göra det så att jag inte tappar allt för mycket nu inför Hemselägret med distriktslaget och inför P18 cup. Så nu har jag bestämmt mig för att springa 5 km 4 dagar i veckan. Mån-Tors. Så idag (började igår) så åt jag först lite taco-chips och drack lite så började jag springa och kanske efter 1.5-2 km så får jag jätte ont i magen men jag tänker att det bara är håll, springer lite till och plötsligt känner jag att jag måste spy så jag stannar och börjar gå tillbaka och påvägen inser jag att det inte alls är håll utan någon jävla mens-värk!! Burgsvik "resan" om 1 vecka är ju iof räddad men gud vad arg jag blev över att behöva gå tillbaka.
På vägen tillbaka bestämmer jag mig dock för att bara gå hem och stoppa i sig en ibumetin och sen börja om. Jag måste ta mig runt!
Men väl hemma så har det gått över och då är det ju ingen ide att ta någon tablett så jag knyter på skorna och börjar om....Så idag blev det ett ganska långt pass...Skönt med 3 dagars vila nu.

Börjar också bli jätte orolig över det här med svininfluensan!! Men iallafall så har vi kommit på en plan till vår familj....eller rättaresagt JAG har tänkt ut en plan till min familj. Haha.
Och den lyder; Om något blir sjuk, minsta lilla huvudvärk eller hosta, så låser vi in stackarn på stora toan och där får stackarn ligga i karantän (som jag såg att som gjorde i "Främmande fågel")
Det finns ju bara posetiva saker med det!

  • Perfekt att sova i badkaret
  • Toan är nära till hand för ev spyor och diaré anfall
  • Badrummsskåpet med massa tabletter och piller som alltid är bra att ha
  • Vår lilla dassbok-samling för att göra de sista dagarn i liv till ganska roliga dagar

Nej, skämt och sido nu ska jag gå ner och se på film men Mamma och André och proppa i mig godis och mysa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0