3 efterrätter på mindre än 2 timmar!!

Sådär, Hemma från en riktig matupplevelse hos Farmor och Farfar. Farfar fyller nämligen pensionär i dag. 25 augusti =65 år ;) Fast han är förtidspensinerad så så stort var det kanske inte...Han klarar sig nog.
Och det där med matupplevelse, min farfar gör världens godaste mat (oftast iallafall) och min farmor är en hejare på efterrätter MEN det går till överdrift och jag vet inte ens om de tänker på det. Idag åt jag, under 3 timmar: 3 pizza-slizar, 1 piggelin, en tallrik med krokantglass och fruktcoctail och sist med inte minst 1 bit prinsesstårta...Vilket blir....Ja 3 efterrätter på mindre än 2 timmar!! Suck...

Annars idag så var det bara skolan som gällde, imorgon har vi redan gått igenom alla dagar så vi får väl hoppas att rutinerna infinner sig snarast. Men dagens stora grej förutom att jag är stolt över min mage som inte exploderade så är det att jag sprang 60m på tiden 9.38. Tror nästan att det är mitt rekord ;) Näst bäst på gympan och bäst i klassen alltså.

Sen vid 2 åkte jag in till stan och träffade Emma, Kalle, Kajsa, Bea och några till. Bea byttes sen ut mot Moa och det slutade med att jag, Emma, Kalle, Kajsa och Moa satt på McD och snackade skit, Kalle och Emma kämpade på med ett spel på min mobil och jag försökte plugga lite. Men mest blev det skitsnack.
Sen satt vi där i typ 1 timme så sen vid 15.45 åkte jag och Emma med bussen till Källunge där vi var och gjorde ingenting i 2 timmar (skönt när man slipper vara på topp utan bara kan vara) men vi kollade lite på Youtube och hoppade studdsmatte bl.a. Sen åkte jag hem, eller jag åkte till stan där jag satte mig på cykeln och cyklade hem till Vibble, direkt till min farmor och farfar och där kom jag från nu. Mamma och pappa är kvar men jag och André orkade inte. Fast André kände väl mest av sitt data-behov medans jag bara vill lägga mig ner och hålla tummarna att min mage pallar trycket...

Gonatt Gonatt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0