Melon, meloner, många meloner!

Fick hem "Stadium Magazine" idag och förut när jag låg och solade bläddrade jag igenom den läste lite om "Midnattsloppet" (låter hur coolt som helst! Någon som sprungit där?) och om Kattis Ahlström och lite så, men fastnade också för ett recept som jag nog ska testa i sinnom tid...En himla massa ingredienser men allt verkar varar 101 % nyttigt så ja, det är ju värt att testa iallafall.

Tänkte iallafall lägga ut receptet så kan ni ju också ta del av det, kan tänka mig att det kan bli en jätte bra efterrätt på någon tjusig tillställning eller så...?



Feta-och melonsallad med granatäpple och lime       (4 personer)

1 galiamelon
1 orangeflashmelon     (va fan är det!? Finns den ens i sverige...detta blir en dyr drink om man måste hålla på och importera och hålla på, hehe)
1/4 vattenmelon
2 lime (skal och saft)
1ask babyspenat
100g fetaost
1 dl rostade cashewnötter
1 granatäpple
1/2 röd chili
1 dl myntablad
 
 Haha, ja, lästa för ett tag sen att en nyttig och bra måltid inte ska innehålla mer än 5 ingredienser, haha, kände att det sprack redan efter alla meloner. (Men allvarligt, meloner smakar alla likadant, man skulel ju lika gärna kunan hälla ner någon liter vatten..)

haha, ja, men den som känner sig manad kan ju testa, jag tror dessvärre att jag aldrig kommer ha tålamodet till att skaffa ingredienserna, Vibblehallen är ju inte världens mest välsorterade butik...
Kommer ihåg när vi var med klassen på studiebesök där, vi fick smaka på en jädra massa frukter och grönsaker. Typ stjärnfrukter, mango, pyttepyttiga apelsin-liknande små grejer, massa frön och nötter och grönsaker som jag inte ens kan namnet på, men sen när man själv ville göra sig till och gå och handla något nytt som man hade lärt sig i skolan; Var såååå nyttigt och bra, mycket bättre än godis, men tror ni jag hittade det där bland apelsinerna, äpplena och gurkorna? Nej, såg likadant ut som det alltid har/kommer att göra. Kommer ihåg att det där besöket till affären slutade med jag, hemgående med en påsegodis för det hade dom iallafall!


Kommentarer
Postat av: Jasmine

låter gott !:)

2009-04-08 @ 10:34:15
URL: http://sweetjasmine.blogg.se/
Postat av: E

okej, men det går bra att skriva även fast du inte läser bloggen regelbundet :) bara roligt med kommentarer! :D

2009-04-08 @ 10:56:28
URL: http://eerikandersson.blogg.se/
Postat av: Anonym

söt blogg!

kommentera gärna om vad du tycker om ''volanger'' på min blogg!



ha det bra

2009-04-08 @ 12:21:57
URL: http://cuitelinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0