Kära dagbok...

Jag kommer ihåg när jag fick min första dagbok. Den var rosa och hade "Barbie" på framsidan och jag var överlycklig. Jag kunde väl skriva sådär men rita älskade jag verkligen att göra när jag var liten (mamma trodde seriöst att jag skulel bli konstnär) Så varje kväll innan jag somnade tog jag fram en sida i dagboken och ritade. Oftast blev det prinsessor men ett och annat hus och en och annan sol fick också plats.
Ja, det var min första dagbok. Sen dess har jag säkert haft 5-6 st men varje gång så har jkag tröttnat efter ett par kvällar då tiden inte räckt till.

Men om några dagar ska jag sätta igång igen. Ska i veckan in till stan och inhandla en sprillans ny och oskriven dagbok och där i ska jag skriva ner hela min sommar. Har ingen aning om varför, men det känns som att den här sommaren kommer bli extra bra! Så varje dag från och med den 31 April (valborg) så ska jag skriva dagbok och så ska jag skirva tills då jag känner att sommaren är slut.
Det ska bli jätte roligt och jag ska verkligen behandla den som en dagbok. Jag kommer ihåg att Emam har brukat få läsa mina förra dagböcker men den här ska inte ens hon få snoka i. (jag har inga hemligheter för henne men jag vill att det ska gå till på riktigt och en dagbok är förbjudet att kolla i om man inte är skribenten själv!, så ärt det bara!)

Och det riktigt kliar i fingrarna att få skirva texter på något annat än tangentbordet och bestämda uppgifter i skolan, det är sällan jag bara sätter mig ner och kluddar ner lite ord på ett papper, men i sommar ska det hända varje kväll, det sista jag gör innan jag ska sova är att skriva några rader i min kära dagbok <3
Gud va kul det ska bli. Men nu gäller det bara att hitta en dagbok som håller måttet, en riktigt snygg, lätt skriven bok, inte för stor och inte för liten. Inte för sladrigt papper och inte för stel "rygg", nej, det måste vara perfekt!
Så imorgon så ska jag troligtvis köpa en!

Och nu när jag har vart inne på hemsidorna till Bokia och Norrbys Bokhandel så har det bara funnits massa böcker, inte massa skriv böcker...Suck! Hinner alltså inte ens planera mitt köp...nej nej, jag får väl helt enkelt låta det bli en överaskning tills imorgon.

Så i sommar kan jag bara förbereda er på att det nog kommer bli hemskt lite bloggning, funderar faktiskt på att ta en lång bloggpaus med förbud till att blogga hela sommaren. Ja, men vi får se...
 //Majungen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0