Gemenskap <3

Jag vet att jag har gjort det här förut, men jag gör det igen.

Om det kunde bestämma min framtid genom att blanda ett antal tv-serier, vilka skulle det då vara? Jo, det hade vart;
One Tree Hill, The City, Vänner.

Och själva grundtanken i valen har vart för att alla bjuder på gemenskap. Jag älskar verkligen det! Gemenskap!
Jag är en del av ett par gemenskaper, Min förra klass Västerhejdes avgångsklass 08, min nya klass södervärn 74, "gänget" "Gården-gänget" och mitt fortbollslag. Jag är riktigt glad för att få tillhöra alla olika grupper, jag känner mig behövd på nått sätt. Och det är också så jag vill fortsätta leva, jag vill alltid tillhöra någonting, vara en viktig del av en gemenskap. Vad jag än gör, vart jag än är så vill jag alltid finnas med.

Om jag hade fått bestämma helt själv över vart jag hade födds och hur jag hade levt så hade det vara att vara mitten barn i en familj med den mamma, pappa och bror jag har nu, bara att jag hade haft en storebror (har alltid velat ha en storebror), vi hade bott i ett hus ute i stockholms skärgård på en ö med 2-3 familjer till och att få vara en del av en sån gemenskap...


När jag blir lite äldre vill jag flytta in i en lägenhet någonstans med ett par kompisar och arbeta i en gemenskap och alltid alltid alltid befinna mig i någon slags grupp.

Det är en dröm som ska bli sann.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0