10 books in 10 weeks

Gud va gott det var med grillat igår!! Herregud.
Idag vaknade jag 8.00 och trodde verkligen inte på det, var tvungen att kolla om min väckarklocka gick rätt, men det gjorde den. Solen sken och jag orkade inte somna om så jag la mig och läste (Började ju på "Systrar I Jeans" igår och jag har redan läst lite mer än halva boken)  Sommaren är verkligen då jag läser mest. Blir ju så himla rastlös om jag ska ligag och sola några timmar, men jag älskar ju att bli brun så det går inte riktigt ihop och bara jag har en riktigt fängslande bok så kan jag ligga där en hel dag utan att märka det! Har satt upp mål för sommaren. Sammanlagt ska jag läsa 10 böcker. För andra är detta kanske ingen match men jag har så otroligt svårt att koncentrera mig på läsning så för mig blir det en utmaning, ska iallafall läsa;

  • Systrar i Jeans
  • Systrar i Jeans Andra sommaren
  • Systrar i Jeans Tredje sommaren
  • Systrar i Jeans Fjärde sommaren
  • Isprinsessan
  • Predikanten
  • Stenhuggaren
  • Olycksfågeln
  • Tyskungen
  • Sjöjungfrun

Det är alltså 4 systrar i Jeans och 6 deckare av Camilla Läckberg. Kommer blanda dem lite, tror nämligen inte att jag klarar av att läsa alla 6 deckare i sträck utan jag behöver nog något lättare att slå emellan med. Blir kanske trejde generation som blir helt fast i deckare...både min mamma och min mommo gör inget annat än att läsa deckare!
Så nu efter Systrar i Jeans ska jag gå på första boken "Isprinsessan", ska hämta den hos mommo idag. Vi ska nämligen snart iväg och hämta henne, ska se André spela fotboll, de har precis gått ut på11-manna så det ska bli kul att se, och så får jag ju träffa mommo också :)


    Kommentarer
    Postat av: bea

    svar: ja jag älskar one tree hill, du också? :D

    KRAM PÅ DIG

    2009-04-05 @ 16:22:24
    URL: http://beaistheshiiit.blogg.se/
    Postat av: BJERNHAGEN

    - check out the right rockerstyle!

    och lyssna på min sång :)

    metalsångerska on the road.

    2009-04-05 @ 17:51:18
    URL: http://lisabjernhagen.blogg.se/

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0